​

Centrum Bellevue (€ 15.000,-)

​

Centrum Bellevue stelt jonge schrijvers in staat een toneelstuk te maken. In 2014 kwam met financiële steun van de Leeuwensteinstichting de voorstelling Lapland van Jonathan Van ‘t Reve tot stand.

www.theaterbellevue.nl

Museum Rotterdam 40-45 NU (€ 15.000,-)

​

In de voorbereiding van de 75-jarige herdenking van het bombardement van Rotterdam kreefg het Rotterdam Museum een nieuwe locatie met de mogelijkheid om een nieuwe interactieve expositie over de geschiedenis van het bombardement in te richten. In de tentoonstelling wordt voor de huidige jeugd van Rotterdam het drama van het bombardement en de oorlog in Rotterdam tastbaar gemaakt.

www.40-45nu.nl

​

MC-theater Nina Simone (€ 15.000,-)

MC-theater maakte een theater en muziek-show rond het leven van deze zwart muzieklegende. MC probeert urban theatre te maken met en voor jongeren uit Amsterdam West.

En verder: RAAF, de rollatorloop en Kifaia

elise.kant@haella.nl