Toneelschuurproducties (€ 20.000,-)

Het productiefonds van de Toneelschuur in Haarlem wordt ondersteund om producties van jonge regisseurs mogelijk te maken. In 2016 kwamen met die steun voorstellingen tot stand als Don Carlos , De zender en De wereldverbeteraar.

www.toneelschuurproducties.nl

FOAM: Fotografieproject Twee keer kijken (€ 20.000,-)

​

Tweede tranche van wijkproject van FOAM om jongeren uit kwetsbare buurten fotografiecursus te geven, waarbij ze ouderen in de wijk gaan fotograferen en het verhaal van die ouderen gaan ophalen. Het project wordt afgesloten met expositie in de wijk.

www.FOAM.org

​

Centrum Bellevue (€ 15.000,-)

Centrum Bellevue stelt jonge schrijvers in staat een toneelstuk te maken. In 2015 kwam met financiële steun van de Leeuwensteinstichting de voorstelling Het rad van fortuin tot stand.

www.theaterbellevue.nl

Noorderpark (€ 15.000,-)

​

Onder de bezielende leiding van de Noorderparktrust is het Noorderparkkamer in het gelijknamige park omgebouwd tot een wervelend ontmoetingspunt voor het oude en het nieuwe Amsterdam-Noord. In het vervolg daarop is de Trust begonnen met nieuwe initiatieven in Noord zoals het Muziekgemaal, de Gele Pomp en kunststraten.

www.noorderpark.nl

En verder: Bookstore, Five questions you wanted to ask a terrorist, Scharlaken Noord, Rotterdams Centrum voor theater, KunstZinnig ‘Biografie in beeld’, Warme Winkel

elise.kant@haella.nl
Telefoon: